MITT 2016

HEJHEJ!
 
Alltså gud, man kan väl minst sagt säga att 2016 var året då jag glömde bort att jag hade en blogg. Men, sen påminde min mormor mig över jul att det var så tråkigt att inte längre kunna läsa vad jag har för mig, så jag tänkte att jag kanske ska ge den här bloggen en till chans ändå. Jag har ju ändå alltid älskat att få skriva av mig här. Tio år firar min blogg i år, är inte det sjukt ändå? 
 
Vi drar igång med en liten lista över hur mitt år har sett ut. Vilket år det har varit hörrni, så himla mycket som hänt. Häng med! 
 
 
 
Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?
Det största var väl ändå att jag blev sambo med min kille. Även att jag sade upp mig från jobbet för att börja plugga på universitetet. Två rätt stora omställningar i livet, men jag ångrar absolut ingenting, bästa jag har gjort! 
 
 

Vilka länder besökte du?
Spanien, England och Grekland. Tror att det var alla? 

Är det något du saknade år 2016 som du vill ha år 2017?
Hoppas att jag kommer hitta på mer roliga saker. Fler resor, mer äventyr. 


Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
11 mars, när Miguel flyttade hit. <3

En gång du grät:
Jag gråter ju absolut hela tiden. Är liksom en sådan person som kan gråta för en reklamfilm på tv. En dag utan att jag gråter är liksom undantagstillstånd om man säger så. 

Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Jag  sade ju upp mig från ett rätt välbetalt heltidsjobb i år, för att plugga och jobba extra. Det innebär ju en viss omställning, men jag har känt mig så himla nöjd med det. Att jag faktiskt vågade. 

Och din största framgång privat?
Att det har gått så himla himla bra att bo tillsammans med M. Det blir ju en enorm omställning att gå från att först dejta, sedan köra långdistans Spanien-Sverige och sedan faktiskt flytta ihop på heltid. Men, det har gått så så bra! Har aldrig känt mig mer tillfreds med tillvaron.  

Bästa läsupplevelse?
Jag har varit så himla dålig på att läsa i år. Förutom kurslitteratur läste jag bara på semestern i somras. Hoppas att 2017 kanske kan bli året när jag tar upp läsningen igen. Älskar ju det. 

Bästa tv-serie?
Är världens sucker för reality-tv, men om man säger riktiga tv-serier så var det här året jag upptäckte Prison Break och Narcos. Annars har det blivit vääääldigt mycket Vänner och en hel del Modern Family.

Bästa film?
Vi tittar väldigt mycket på film, så jag vet inte ens om jag kan nämna bara en. Men 'Fantastiska Vidunder' kanske? 


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2016?
Att jag inte kan komma på någon såhär på rak arm innebär kanske att musik inte har varit så viktig för mig i år? Kanske för att jag har varit såpass glad. Jag lyssnar mest på musik när jag är ledsen. Men det har väl blivit en del topplistelåtar helt enjelt.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Sååååå mycket gladare! Jag har ju självklart varit ledsen också, men generellt mycket gladare. Livet blir ju så mycket enklare när man bor i sitt hemland, och när man faktiskt bor tillsammans med den man älskar, istället för ensam.
 

Vad önskar du att du gjort mer?
Varit hemma i Säffle med familjen!  

Den maträtt du åt oftast 2016?
Kyckling, i olika former. M är expert på att laga kyckling. Och en och annan Vapiano-pizza.

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Både jag och Miguel var lediga, så jag vaknade på morgonen av att han hade bakat en tårta till mig. Sedan gick vi och shoppade, älskar att göra det på min födelsedag. Och avslutade dagen med burgare på Phils Burger och sen drinkar.

Högsta önskan just nu?
Att läget i världen blir bättre 2017. 2016 har ju varit ett jävla skitår för världen.  

Vad fick dig att må bra?
Mina vänner, min kille och min familj! <3

Vem saknade du?
Min familj har jag verkligen saknat,det har varit svårt att hinna med att åka hem när jag har jobbat såpass mycket, och nästan aldrig haft två dagar ledigt i rad. Även mina vänner i London. 

Vad är du mest stolt över?
Att jag klarat min första termin på universitetet (snart, två tentor kvar i januari, haha).  

 
 
 
EVERYTHING ELSE | |
Upp